Zajęcia grupowe- TUS
Trening Umiejętności Społecznych to specjalistyczne zajęcia grupowe, które prowadzę w ramach swojej praktyki, w gabinecie “Kolorowe Spektrum”. Są one skierowane do dzieci i młodzieży z różnymi trudnościami, w tym z diagnozą spektrum autyzmu, ADHD, a także dla tych, którzy mają problemy z nawiązywaniem relacji czy funkcjonowaniem w grupie. Zajęcia te mają na celu rozwijanie umiejętności społecznych uczestników poprzez naukę rozpoznawania i wyrażania emocji, radzenia sobie z konfliktami, presją grupy, a także poprzez naukę asertywności i współpracy.
Jak wyglądają zajęcia TUS
Zajęcia grupowe obejmują szereg różnych aktywności, które są dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego uczestnika. W ramach tych zajęć uczestnicy uczą się jak:
- nawiązywać kontakty społeczne,
- radzić sobie z konfliktami,
- radzić sobie z presją grupy,
- radzić sobie w nowych i trudnych sytuacjach,
- rozpoznawać normy i zasady oraz jak ich przestrzegać, jak być asertywnym,
- współpracować,
- prowadzić dialog i aktywnie słuchać.
Zajęcia odbywają się w grupach 3-5-osobowych, dobieranych na podstawie poziomu funkcjonowania i trudności dzieci.
Plastyczne zajęcia grupowe
Zajęcia plastyczne, które są skierowane zarówno do dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, jak i tych w tzw. ,,normie rozwojowej'', mają na celu wspieranie rozwoju
funkcji percepcyjno-motorycznych. Ponadto, podczas zajęć, dzieci integrują się z rówieśnikami, a także mają okazję do rozwijania swojej wrażliwości i ekspresji
artystycznej. Na zajęciach plastycznych łączymy naukę i rozwój z dobrą zabawą.
Zalety uczestnictwa w zajęciach grupowych
Zajęcia grupowe oferują wiele korzyści dla uczestników.
- Umożliwiają dzieciom i młodzieży naukę i rozwijanie umiejętności społecznych w bezpiecznym i wspierającym środowisku.
- Uczestnicy mają możliwość nawiązania kontaktów z innymi osobami, które mogą mieć podobne doświadczenia lub trudności.
- Zajęcia grupowe mogą pomóc uczestnikom zwiększyć swoją pewność siebie i poczucie własnej wartości.
- Zajęcia te mogą również pomóc uczestnikom lepiej zrozumieć siebie i swoje emocje, co może przyczynić się do poprawy ich ogólnego samopoczucia i jakości życia.